Godt nytaar 2018

Nytårshilsen

Fredericia Kunstforening ønsker alle – både nuværende som kommende medlemmer – et rigtig glædelig nytår med tak for et oplevelsesrigt 2018.

Vi glæder os til at byde alle velkomne i 2019, som er året hvor kunstforeningen fylder 75 år.
Det fejrer vi med bl.a. 5 helt nye og meget spændende udstillinger med kunstnere fra både ind- og udland i Kulturcenter Kongensgade 111, i Fredericia.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det er med stolthed vi præsenterer programmet for næste år, hvor vi lægger ud med en stor udstilling af Henry Heerup i februar, som løber over i alt 3 uger.Samtidig med udstillingen arrangeres der i samarbejde med Folkeuniversitet Lillebælt, foredrag om Henry Heerup, ved museumsleder Anni Lave Nielsen, Heerup Museum, Rødovre.

I april præsenteres den farverige og fortællende billedkunstner Jacob Herskind fra Fønskov.
Her har vi en kunstner med en masse på hjertet, og som formår også at få børnene i tale på en ny og anderledes måde.

Hollandske Marcellus Hoornweg er i august vores bud på en udenlandsk maler, hvor fascinationen og rødderne ligger hos de gamle malere som Rembrandt, Rubens og Titien. Marcellus er, ud over kunstmaler i traditionel forstand, i særdeleshed også kendt for sine gavlmalerier.

September måned repræsenteres af Tine Hinds værker. Hun er kendt af mange for sine grafiske billeder udført med ekspressive streger, der på fornem vis illustrerer hendes evne til at iagttage mennesker og evnen til at forene ustyrlige materialer i blandform med figurativ tegning på lærred.

Kunstforeningens sidste udstilling i 2019 ligger i november. Kunstneren er Carsten Frank, og man kan roligt sige, at der er smæld i farverne i hans billeder. Carsten Frank tager med sit kunstneriske sprog kampen op mod det brutale, tingsliggjorte, narcissistiske og udbrændte i vor moderne civilisation.

Ud over de planlagte udstillinger i 2019 inviteres der, sædvanen tro i kunstforenings regi, på den årlige sommerudflugt for foreningens medlemmer i maj.

Vi glæder os til at dele de mange gode kunstoplevelser med publikum, og ser frem til et forrygende 2019 for såvel kunstnere som gæster.

Læs mere om Fredericia Kunstforening på www.frededericiakunstforening.dk

Godt Nytår