Her kan du læse opslag og nyheder fra Fredericia Kunstforenings facebookside.

Klik på pilen, som kommer frem nederst i højre hjørne, for at komme tilbage til toppen.

🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰#FredericiaKunstforening inviterer dig til en spændende fotoudstilling med Jette Bang og Kirsten Klein.
Udstilling med motiver fra Grønland kan ses i salene, Kongensgade 111, Fredericia til og med den 20 maj.
Åbningstiderne:
Tirsdag til fredag 14 – 17, lørdag 11 – 17, søndag 14 – 17, mandag lukket.

Facebook photo

Vi var heldige med vejret i søndags på en tur til Fuhr i Tyskland. En ø som er et besøg værd.
Her er et par billeder fra turen med #FredericiaKunstforening

Facebook photo

Tusinde tak til alle gæster der mødte op i går til fernisering af fotoudstillingen med Jette Bang og Kirsten Klein og selvfølgelig til Kirsten Klein for en spændende fortælling om hendes arbejde og udlån af billeder fra Grøndland, som kan nu opleves i Kongensgade 111 #FredericiaKunstforening

Facebook photo

Vi er klar! Kom og mød Kirsten Klein til fernisering i Kongensgade 111 #FredericiaKunstforening kl 17:00

Facebook photo

Vi glæder os til at se dig til udstilling med Jette Bang og Kirsten Klein!
Fernisering fredag den 4. maj kl 17.00, i salene, Kongensgade 111, Fredericia #FredericiaKunstforening hvor du har mulighed for at møde Kirsten Klein.
Åbningstider i udstillingsperioden fra den 4 til og med den 20 maj:
Tirsdag til fredag 14 – 17, lørdag 11 – 17, søndag 14 – 17, mandag lukket.

Facebook photo

Vi er godt i gang sammen med Kirsten Klein at forberede en meget spændende fotoudstilling med motiver fra Grønland.
Husk fernisering på fredag kl. 17:00.
🇩🇰Alle er velkommen.🇩🇰
Gratis adgang.

Facebook photo

🇩🇰 🇩🇰 🇩🇰 Vi glæder os til at se dig til den næste udstilling!

Facebook photo

🇩🇰 Endnu en vellykket aften. Denne gang i selskab med kanalbyen, Fredericia kommune og Jyske bank. 🇩🇰

Per Kirkeby – Rejser i det høje Nord
Sidste udstillingsdag søndag 4. marts 2018
Du kan nå det endnu 😊
Udstillingens åbningstider:
tirsdag – fredag kl. 14-17,
lørdag kl. 11-17,
søndag kl. 14-17,
Entre ikke medlemmer: 20 kr.

Facebook photo

Bestyrelsen takker alle de medlemmer, som mødte op til vores generalforsamling i aften. Under forsamlingen blev der fortalt omkring bestyrelsens arbejde, fremlagt vores regnskab samt foretaget den årlige bortlodning af kunstværker, som vi har indkøbt i løbet af 2017. Her er stemningsbilleder fra i aften.

Generalforsamlingen kl 19:30 i aften. Her er gevinsterne til udlodning

Facebook photo

Tak til alle deltagerne og Lucas Haberkorn, Kirkeby-ekspert og museumsinspektør på Museum Jorn i Silkeborg, som kom og fortælte i går om Per Kirkebys intense arbejde med raderingerne. Her er foto fra arrangementet.

Per Kirkeby – Nordens moderne romantiker
21. februar kl. 19.00 – 21.00
Kongensgade 111, Fredericia
Pris: 80 kr

Per Kirkeby er en af Skandinaviens mest indflydelsesrige kunstnere. Især raderingen har igennem hele hans kunstneriske karriere spillet en væsentlig rolle for ham. Igennem mere end 50 år har Kirkeby eksperimenteret med denne specifikke grafiske teknik. Han har lavet raderinger i alle mulige størrelser, afprøvet mange forskellige raderingsvarianter og bearbejdet gamle plader på ny. Under hans ekspeditioner til Grønland, Færøerne, Island og Norge hørte trykplader til den uddannede geologs faste rejseinventar.

Lucas Haberkorn, Kirkeby-ekspert og museumsinspektør på Museum Jorn i Silkeborg, fortæller denne aften om Per Kirkebys intense arbejde med raderingerne og introducerer til Per Kirkeby udstillingen der vises på Fredericia Kunstforening.

Facebook photo

Fredericia Kunstforening inviterer til kunstudstilling med Per Kirkeby, som er åben til og med den 4. Marts.
I forbindelse med den spændende udstilling en bog om Per Kirkebys rejser i det høje nord blev udgivet i et lille oplæg. Du har en enestående mulighed for at købe den bog.

Bogen indeholder forskellige rejsebeskrivelser af bl.a. professor Minik Rosing, Københavns Universitet, som har rejste med Per Kirkeby i Grønland og ikke mindst Per Kirkebys biografi. Han har lavet raderinger i alle mulige størrelser, afprøvet mange forskellige raderingsvarianter og bearbejdet gamle plader på ny. Under hans ekspeditioner til Grønland, Færøerne, Island og Norge hørte trykplader til den uddannede geologs faste rejseinventar. De over 100 raderinger, som vises på udstillingen af Fredericia Kunstforening, er udlånt af Museum Jorn, Silkeborg, der ejer en komplet samling af over 1.500 raderinger af Per Kirkeby.
Spændende læsning hvor man får indsigt i Per Kirkebys mange tanker og rejser. Bogen kan købes hos Billunds Boghandel eller på udstillingen i Kunstsalene, Kongensgade 111. Pris ikke medlemmer 190 kr. og 150 kr. for medlemmer af Fredericia Kunstforening.

Facebook photo

“Museum Jorn råder i dag over verdens største samling af Per Kirkebys grafiske værker. Dele af den aktuelle udstilling af Per Kirkeby, som kan ses i Fredericia, har tidligere været vist i 2015 i Det Danske Hus i Paris.
Udstillingen kan ses i Frederica Kulturcenter til 4. marts.”

Gå ikke glip af en meget spændende og sjældne udstilling af Per Kirkebys rederinger.
Der er ikke aktuelle planer om flere udstillinger af raderingerne efter udlånet til Fredericia Kunstforening. Værkerne går derfor tilbage i magasin på Museum Jorn, som heller ikke selv har dem fremme i den faste udstilling.
🇩🇰 Udstillingen er åben til og med den 4. Marts i Kongensgade 111.

Facebook photo

🇩🇰 Kom og se den dyreste udstilling hidtil hos Fredericia Kunstforening!

Dele af udstillingen af Per Kirkebys værker fra norrøne egne har sidst været vist i 2015 i Det Danske Hus i Paris på den prominente adresse Champs Élysée.

Facebook photo

Vedhæftet finder i en dagsorden for Generalforsamlingen i Fredericia Kunstforening d. 22 feb. Kl. 19.30, vi ser frem til et stort fremmøde

Facebook photo

Husk at der afholdes foredrag i samarbejde med Folkeuniversitet Lillebælt, et foredrag om Per Kirkeby – Nordens store romantiker med udstillingens kurator Lucas Haberkorn (Museumsinspektør på Museum Jorn) d. 21. februar 2018, kl. 19-21 i Kongensgade 111, Fredericia.
Tilmelding via Folkeuniversitetet på http://fulillebaelt.dk

Facebook photo

Tak til Umiaq koret der skabte magisk stemning til åbning af Per Kirkebys udstilling i fredags!

Facebook photo

Tusinde tak til alle gæsterne der mødte op til åbning af Per Kirkebys udstiling i fredags! Der var en fantastisk stemning og vi håber til at se mange flere besøgende i de kommende uger. Udstillingen er åben til og med den 4. marts.
Her er billiderner fra fernisering.

Facebook photo

En fantastisk fernisering! Over 230 gæster mødte op til åbningen af udstillingen.

Facebook photo

Så er der kun en time tilbage! De sidste forberedelser til fernisering er i gang!
Husk fernisering kl 17:00. Vi glæder os til at se dig!

Facebook photo

Husk at sætte ❌ i kalenderen!

🇩🇰Per Kirkeby udstilling Kunstsalene Kongensgade 111
Fernisering i morgen, fredag d. 2 feb. Kl. 17.00

🌟Åbningen foretages af Museumsdirektør Jacob Thage, Museum Jorn, Silkeborg

🌟Ved åbningen synger Grøndlandskoret Umiaq (bemærk entre 20 kr. medlemmer gratis)

🌟Vores nye kunstkalender kan afhentes i kunstsalen (gratis for medlemmer)

🇩🇰Foredrag om Per Kirkeby onsdag d. 21 februar kl. 19.00 i samarbejde med folkeuniversitetet Lillebælt billetter købes på www.fulillebaelt.dk

🇩🇰Generalforsamling torsdag d. 22 februar kl. 19.30 i udstillingen Kongensgade 111
Foto af de indkøbte til udlodning kunstværker kan ses på vores hjemmeside: www.Fredericiakunstforening.dk

Facebook photo

🇩🇰Husk fernisering fredag den 2. februar kl. 17.00 hvor Fredericia Kunstforening byder dels velkommen til en ny sæson med spændende kunstudstillinger, men også et velkommen til hele Danmarks kunstmaler Per Kirkeby.
Det er direktør for Museum Jorn, Silkeborg, Jacob Thage som holder åbningstalen og byder velkommen, sammen med formanden for Fredericia Kunstforening Poul Jakobsen.🇩🇰

Facebook photo

Helt ny kunstkalender med datoer for sæson 2018.

Bestyrelsen i Fredericia Kunstforening har valgt at udgive en ny kunstkalender, hvor alle udstillingsdatoerne er indskrevet, så det bliver lettere at huske hvornår de mange spændende udstillinger foregår henover året. En smuk og anderledes måde at blive mindet om de mange udstillingsdatoer.

Facebook photo

Fredericia Kunstforening inviterer til fernisering på kunstudstilling med Per Kirkeby

På fredag den 2. februar kl. 17.00 byder Fredericia Kunstforening dels velkommen til en ny sæson med spændende kunstudstillinger, men også et velkommen til hele Danmarks kunstmaler Per Kirkeby…

Per Kirkebys mange rejser i det høje nord og hans observationer af Nordens storslåede natur og dens forandringer resulterede i ikke mindre end 250 raderinger af hvilke udstillingen viser et repræsentativt udsnit af. De værker, som kan ses på udstillingen i Fredericia, giver desuden indblik i Per Kirkebys intense beskæftigelse med emnerne: erindring, stoflighed og proces. Per Kirkeby siger selv: ”For mig er raderinger som dagbogssider. Et par kobberplader i min taske eller rygsæk gør mig glad. Men i modsætning til blyantstegning på papir, ser jeg først resultatet, når jeg smører sværten på pladen og laver et tryk. At opdage sit eget værk er en bemærkelsesværdig oplevelse. Jeg håber, at beskuerne også oplever det som en opdagelse.”

”Der har været arbejdet intenst i lang tid på forberedelserne af udstillingen, og det er nok klart for alle at en sådan udstilling skal der ligges mange kræfter og mandetimer i”, udtaler Vagn Sørensen, bestyrelsesmedlem i Fredericia Kunstforening.

Raderingerne har i 2015 været udstillet i Det Danske Hus i Paris og på Kunstmuseum i Nordfrankrig med kæmpe publikum og stor succes.
Umiaq – Grønlandsk kor til ferniseringen
Det grønlandsk sangkor, som stammer fra Fyn, startede for 47 år siden, med forskellige sangglade personer, som alle er bosatte i Danmark af forskellige årsager, som eksempelvis unge studerende, unge eller ældre som er flyttet med deres familie. Fælles for dem alle er, de elsker at synge – og synger samtidig på grønlandsk for at bevare deres modersmål/sangkultur, traditioner.

Bogudgivelse om Per Kirkebys rejser i det høje nord

Helt ny kunstkalender med datoer for sæson 2018

Bestyrelsen i Fredericia Kunstforening håber medlemmer og andre kunstinteresserede vil tage godt imod kommende udstillinger, vi glæder os til at byde alle hjertelig velkommen.

Udstillingen kan ses fra fredag den 2. februar og frem til og med den 4. marts.
Entré for ikke medlemmer: 20 kr.

🇩🇰Alle er ❤️ Velkommen!

Facebook photo

Der er fuld gang i forberedelsen af vores første udstilling i år!
Husk fernisering på fredag!🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Facebook photo

Fernisering er på fredag den 2. Februar kl 17:00 i Kunstsalen i Kongensgade 111, Fredericia🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Fredericia Kunstforening gør status over et helt forrygende 2017.
Læs Elbobladet i dag

Facebook photo

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det er både med stolthed og efter ihærdigt arbejde, at Fredericia Kunstforening nu i Kulturcenter Kongensgade 111 i Fredericia, kan åbne dørene for en udstilling med Per Kirkebys grafiske værker med motiver fra Grønland, Island, Færøerne og Norge.
🇩🇰 🇩🇰 🇩🇰 Husk at sætte kryds i kalenderen fredag, den 02.02.2018, der er fernisering kl. 17.00.
Det bliver en helt stor oplevelse! 🌟🌟🌟
🎇 Umiaq koret komme og synger til åbning af Polarudstilling med Per Kirkeby!

Facebook photo

Tak for et helt fantastisk år med de spændende udstillinger og aktiviteter i Fredericia Kunstforening!
Bestyrrelsen arbejder lige nu med en planlægning af et program for 2018 og glæder sig til at præsentere det til vores trofaste og nye medlemmer om en kort tid.
Her er et overblik over kunstindkøb vi har lavet i 2017 til udlodning til medlemmerne til vores næste Generalforsamling.
Værker af bla følgende kunstner er indkøbt til udlodning:
Troels Trier; Nulle Øigaard; Peter Viskinde; Jens Galschiøt; Pernille Snedker; Erik Clausen

Facebook photo

🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰https://fredericiaavisen.dk/kunstudstillingen-erik-clausen-stor-succes/

🇩🇰🇩🇰🇩🇰 Sidste udstillingsdag med Erik Clausen er den 26 november. Du kan nå det endnu!😊

Fernisering med Erik Clausen hos Fredericia KunstForening

Facebook photo

Tak for en fantastisk dag med Erik Clausen i går. Her er stemningsbilleder fra ferniseringen.

Facebook photo

Sikke en fest i går og et vellykket erhvervsarrangement afholdt for første gang i Fredericia Kunstforening! Vi siger tusinde tak til alle gæsterne og kunstneren!Her er stemningsbilleder fra en eftermiddag med Erik Clausen.

En helt fantastisk fernisering med hele Danmarks Erik Clausen 🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Facebook photo

Fantastisk fernisering i dag!!! 420 er gæster mødt op for at se udstillingen og hilse på Erik Clausen!

Facebook photo

Fernisering starter lige om lidt! Vi glæder os til at modtage gæsterne 😊🇩🇰🇩🇰🇩🇰

🇩🇰Fernisering i morgen kl 17:00!🇩🇰

Facebook photo

Vi er godt i gang med forberedelsen af den sidste for i år kunstudstilling😊Husk fernisering med Erik Clausen på fredag kl 17:00 i Kongensgade 111. Alle er ♥️ velkommen!

Erik Clausen udstiller hos Fredericia KunstForening

Facebook photo

Fredericia Kunstforening byder velkommen til endnu en spændende kunstudstilling, denne gang med hele Danmarks Erik Clausen…

Fredag den 10. november kl. 17:00 indbydes der til fernisering på kunstudstilling med multikunstner Erik Clausens værker.

Erik Clausen vil selv vil være tilstede ved ferniseringen, hvor alle interesserede er velkomne til at deltage.

Fredericia Kunstforenings bestyrelse er stolte over, Erik Clausen har takket ja til at udstille sine værker i Fredericia, og vi glæder os over at han vil bidrage til ferniseringen med fortælling om sit arbejde og tankerne bag.
Udstillingen kan opleves i Kulturcenter Kongensgade 111 i Fredericia frem til og med søndag den 26. november.

”Alting er billeder, du slipper ikke”

Lige fra du åbner øjnene til du lukker dem igen, ser du billeder – de er printet i dit hoved. Malerier som helhed har den fordel, at man kan abstrahere fra den opreklamerede virkelighed”. Sådan postulerer den kendte filmmand, skuespiller, billedkunstner og skulptør Erik Clausen sit forhold til sin egen inspiration og kunsten i det hele taget.

Humor er allesteds nærværende i Erik Clausens kunst, hvor de mennesker, han maler, ofte hopper, danser og springer, men først og fremmeste er det skildringer af mennesker. Mange fremstår som cirkusartister, som vel egentlig ikke er cirkusartister i den gængse forstand, idet begrebet cirkus for Erik Clausen, er et symbol på livsglæde.

Erik Clausen, der er en erfaren kunstner og en populær udstiller på de store gallerier i det ganske land, brænder primært for kunsten i det offentlige rum hvor det i særdeleshed er arbejdet med store vægmalerier, som er hans store lidenskab. I 1960erne begyndte han lidt i protest mod de etablerede og fine gallerier, at udstille på gaden sammen med Leif Sylvester Petersen. Dette samarbejde førte sidenhen til det så kendte makkerpar ‘Clausen & Petersens gadecirkus og Showbiz’.

Facebook photo

Kære erhvervsmedlemmer og sponsorer husk at sætte ❌ i kalenderen til den 10 november!

Facebook photo

CLAY Keramikmuseum Danmark Inviterer.

Sæt ❌i kalenderen onsdag d. 1. november 2017 til en spændende tema aften om den berømte Bjørn Wiinblad!

Tilmelding er ikke nødvendig, men husk medlemskortet.

Facebook photo

Gå ikke glip af en meget spændende udstilling. 😊Du kan nå det endnu. Sidste åbningsdag er søndagen. 🇩🇰

Facebook photo

Vi har haft en fantastisk fernisering i dag! Mere end 80 gæster kom til åbning af udstillingen med Pernille Snedker og Will Gurley hos Fredericia Kunstforening.
Her er stemningsbilleder fra i aften.

Facebook photo

Vi er bare så klar!!!🥂🇩🇰🇩🇰🇩🇰
Husk fernisering kl 17:00 i Kongensgade 111!😊

Facebook photo

Lige nu arbejdes der på højtryk for at gøre klar til udstillingen af Pernille Snedker og Will Gurley hos Fredericia Kunstforening! Husk fernisering i morgen kl 17:00 i Kongensgade 111.

Facebook photo

På fredag den 22. september kl. 17.00 er der fernisering på endnu en spændende kunstudstilling, endda med et bysbarn, Pernille Snedker Hansen.
Fredericia Kunstforening er stolt over at kunne præsentere endnu en spændende kunstudstilling, og denne gang i vante omgivelser i Kunstsalene i Kongensgade 111.

Facebook photo

Fredericia Kunstforening inviterer til endnu en spændende kunstudstilling…

Vi har haft en sindssyg travl periode, især med udstillingen af Jens Galschiøt, men ikke desto mindre glæder bestyrelsen sig over en ny spændende kunstudstilling med Pernille Snedker Hansen og Will Gurley, som i den grad har arbejdet tæt sammen om den kreative udvikling igennem 12 år, siden de mødtes på Central Saint Marins Universitet i London i 2005.
Det er en anderledes udstilling, som vi har glædet os rigtig meget til at præsentere, dels fordi dens overskrift Natural Resources selvfølgelig giver stof til eftertanke for menneskeheden og vores brug af kloden og dens ressourcer. Men også fordi Pernille Snedker Hansen er søster til et bestyrelsesmedlem i Kunstforeningen, det har vi altså ikke prøvet før, så vidt jeg husker, siger formand Poul Jakobsen.
Natural Resources
Den fælles udstilling ‘Natural Resources’ er en dialog omkring skønheden i naturlige materialer og processer, og menneskers indvirkning og forhold til deres sande værdi. Værkerne fejrer naturens skønhed og samtidig minder os om menneskets indflydelse på miljøet.
Will’s direkte humor viser menneskets ofte respektløse forhold til miljøet, mens Pernilles arbejde eksemplificerer naturens skønhed og forstørrer dens unikke karakterer gennem detaljeret bearbejdning af farver og mønstre, et vildt spændende sammensæt, forsætter Poul Jacobsen.
Will Gurley arbejder med maleri og skulptur. Hans nyere værker koncentrerer sig om temaerne landskabsbeskyttelse og industrialisering, og han anvender humor sammen med seriøse kommentarer om miljøet. Han er født i Colorado i 1982, uddannet fra Kunst på Rhode Island School of Design og har en Masters i Industrial Design fra Central Saint Martins i London.
Han bor og arbejder i København, hvor han er arbejder med’ Design & Kreativ Udvikling’ for Tivoli. Han har udstillet sin kunst og design verden over, herunder New York og Los Angeles.
Pernille Snedker Hansen, fra Fredericia født i 1978 og arbejder med marmoreringsteknik i design og kunst. Hun vil gerne udfordre den måde vi oplever og ser på overflader i vores omgivelser, om det er mønstrene og farverne i naturen eller gulvet i hjemmet. Marmorering er en teknik, hvor farver flyder på vandoverfladen, dels af bevægelse skabt af naturlige processer som luften og vandets overfladespænding og dels tidsrummet, hvor farverne bevæger sig rundt på den blanke vandoverflade.
Det har været nogle vildt spændende dage med planlægning og ophængning af udstillingen, og jeg kan kun på det kraftigste opfordre alle til at gæste udstillingen, som åbner på fredag med fernisering kl. 17.00. Udstillingen kan ses frem til og med søndag den 8. oktober, og husk det er gratis at gæste alle vores udstillinger, slutter Poul Jacobsen fra Fredericia Kunstforening.

Læs mere fakta om kunstnerne på:
www.snedker-studio.dk
www.willgurley.com

En kæmpe stor succes med Jens Galschiøts udstilling! 1700 besøgende kun i Ridesalen. Alle skulpturer i byrummet bliver op til 2 måneder mere i Fredericia!

Facebook photo

Exhibition of an interesting artist – Will Gurley in Fredericia Kunstforening.

Openning on September the 22nd at 17:00 in Kongensgade 111 together with Pernille Snedker Hansen.

Will Gurley works in mixed media painting and sculpture. His recent artworks concentrate on themes surrounding landscape conservation and industrialization, employing humour alongside serious environmental commentary as a means of engagement.

Born in Colorado in 1982, he studied Painting at Rhode Island School of Design and graduated with Distinction from Central Saint Martins in London with a Masters in Industrial Design.

He currently lives and works in Copenhagen, Denmark where he does design and creative development for Tivoli Gardens. He has worked with them for 8 years designing features and attractions, including: amusement rides, interiors, large scale installations and lighting.

Alongside his design work he continues to create/ exhibit art work and also collaborates with local Danish artists such as Pernille Snedker Hansen and Jacob Fulsang Mikkelson.

PERNILLE SNEDKER HANSEN – SNEDKER STUDIO
”Mit arbejde udspringer i dialogen med teknikken; marmorering.
Marmorering er en teknik hvor farver flyder på vandoverfladen og jeg undersøger hvordan materiale formes i marmorerings processen via bevægelse. Dels bevægelse skabt af naturlige processer som luften og vandets overfladespænding og dels tidsrummet, hvor farverne bevæger sig rundt på den blanke vandoverfladen. Formationerne bliver reflektioner over og afspejlinger af processer i naturen, som fx. jordaflejringer der langsom forskubbes.
Min marmoreringssproces er japansk i sin ånd, til trods for at materialerne er fra den tyrkiske tradition, Ebru, som vi kender det fra gamle bogomslag.
Den Japanske tradition Suminagashi, går tilbage til år 700, hvor mestre formulerer en åndelig tilstand som skal være tilstede for at skabe og arbejde med de flygtige flydende materialer. En tilstand af flow og fordybelse, hvor hånden og ånden arbejder med farverne der flyver på vandoverfladen.”
Fredericia Kunstforening glæder sig til at præsentere Pernille Snedker Hansen som er født og opvokset i byen Hun er uddannet på Saint Martins College of Art, Designskolen Kolding og Design Academy Eindhoven. Har udstillet på bl.a Charlottenborg Kunsthal, Format Artspace og Mindcraft. Samt ReForm, Påskeudstillingen, Cinnober og InSitu (NY) og Crafts Collection.
Hendes værker og andre produkter kan ses på www.snedker-studio.dk

Facebook photo

Tak for alle de mange opslag og selfies. De besøgendes favoritskulptur er Unbearable – “Isbjørnen”. Konkurrencen nu er afsluttet og den heldige vinder blev Helle Holm.

Facebook photo

Du har stadigvæk mulighed for at opleve Jens Galschiøts udstilling i Ridesalen helt frem til kl 17:00 på Søndag!

Facebook photo

Indbydelse fra Folkeuniversitet Lillebælt til medlemmer af Fredericia Kunstforening:

Facebook photo

Pressen var med på en guidet tur i går!😊

Facebook photo

Tak til Jens Galschiøt for en rigtig spændende aften!

Facebook photo

En fin afslutning på en guidet tur igennem byen nu i Ridesalen😊

Facebook photo

Det er NU du kan deltage i guidet tur i byen sammen med Jens Galschiøt!

Facebook photo

Kom og besøg bestyrelsen til en snak om kunstudstillingen med Jens Galschiøt – Og meld dig ind i Fredericia Kunstforening!!

Facebook photo

Husk du kan møde Jens Galschiøt i aften kl 20:00 på Rådhuspladsen i Fredericia!!🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Kulturnat i Fredericia – og vi er selvfølgelig meget synlige 😉 Kom og få en snak om Galschiøts kunstudstilling. Og bliv medlem samtidig 👍

Jens Galschiøt udstiller hos Fredericia KunstForening

Facebook photo

25. August – 3. September er Trekantområdets Festuge – “Overgange”.
Fredericia Kunstforening deltager i festugen og præsenterer skulpturudstilling af Jens Galschiøt. J. Galschiøt arbejder ned at bekæmpe verdens uretfærdigheder ved at opsætte skulpturer i større byer verden over. I Festugen kan nogle af hans værker opleves i Fredericias gader og i Ridesalen.

Jens G. er at finde under Gulvkalven på Kulturnatten den 1. sep kl 20. Her vil han stå sammen med et par fra vires bestyrelse (med guldparykker), tror det vil være let genkendeligt. Jens G er endvidere udstyret med en megafon, hvilket bekræfter genkendeligheden😊

Herfra vil man kunne følge ham fra skulptur til skulptur, hvis man ønsker det. Man kan også sagtens bare gå med, hvor man end er på ruten.

Facebook photo

Stort fremmøde til fernisering – og Stort tak til vores sponsorer, som var med til at gøre det muligt: Process Engineering A/S, Fredericia Kommune, ADP, Middelfart Sparekasse, Catering Engros, Amstrup Skilte!
Fredericia Kunstforening fik en fantastisk start på Jens Galschiøt udstillingen med 320 til ferniseringen – og de besøgende er strømmet til henover weekenden. Over 500 besøgende kun i denne weekend!
Husk udstillingen kan ses frem til søndag den 10. september og på kulturnatten er der åbent til kl. 22.00 i Ridesalen og vi vil være til stede på Rådhus Pladsen.

Husk konkurrencen!

Facebook photo

Fredericia KunstForening præsenterer Jens Galschiot (official) for fredericianerne

Facebook photo

Vi har haft en fantastisk fernisering igår, omkring 300 gæster mødte op til åbning af kunstudstilingen! Folk strømmer til og det glæder os at interessen er så stor!
Tak for alle de søde kommentar.
Du kan se udstillingen med Jens Galschiøt værker både i Ridesalen og i byrummet til og med den 10 september!
Husk vores konkurrence!

Facebook photo

De første gæster er her😉

Facebook photo

Husk fernisering i morgen kl 17:00 i Redesalen!

Tankevækkende kunst med navn “Unbearable” der viser temperaturudsving siden 1800-tallet. Udstillet i Berlin i 2015 til Klimatopmøde.

Facebook photo

Isbjørneskulpturen ”Unbearable” er ankommet til Kanalbyen.
Jens Galschiøts skulptur – den spiddet isbjørn – er den skulptur som sikkert vil tiltrække sig mest opmærksomhed. Det er et kunstværk som sætter fokus på de globale klimaforandringer vi står i.

Frihedsgudinden og Isbjørnen ankommer til Fredericia

Spænding stiger!