Nuværende og kommende udstillinger

Her kan du læse om Fredericia Kunstforenings nuværende og kommende udstillinger og arrangementer.

Klik på billedet for at se mere.
Klik på pilen, som kommer frem nederst i højre hjørne, for at komme tilbage til toppen.

Torben_Gammelgaard_www
Torben Gammelgaard
Jonas_Pihl_www
Jonas Pihl
Eva_Louise_Buus_www
Eva Louise Buus
Karen_Gabel_Madsen_www
Karen Gabel Madsen

Torben Gammelgaard (1972)

Fernisering for medlemmer fredag d. 26. april
Udstillingen kan ses 27. april – 12. maj, i salene Kulturcenter Kongensgade 111, Fredericia.

I 1998 blev Torben Gammelgaard optaget på både Kunsternes Forårsudstilling på Charlottenborg og Kunstnernes Efterårsudstilling på Den Frie. Det er 25 år siden – og i den tid er det blevet til en lang række udstillinger herhjemme og i udlandet, herunder på internationalt anerkendte gallerier som Galerie Lizette Alibert på Place des Vosges i Paris og på Gallery Mark Peet Visser i Holland.

Torben Gammelgaards naivistiske og humoristiske motivunivers – typisk med dyr – er efterhånden velkendt blandt mange. Den langsommelige fremstillingsproces med lag på lag af maling giver den karakteristiske stoflighed og dybde.

Jonas Pihl (1978)

Fernisering for medlemmer fredag d. 23. august
Udstillingen kan ses 24. august til 8. september i salene Kulturcenter Kongensgade 111, Fredericia

Jonas Pihl er med sine farvestrålende, nærmest psykedeliske malerier et hot navn på den nye danske kunstscene.
De ofte meget store lærreder trækker beskueren ind i et højenergisk, funky univers, som bogstaveligt talt giver gode vibrationer. Det er selve verdensrummet, og dens evige skabelsesproces i både fortid, nutid og fremtid, der er temaet i hans værker, med paralleller til sciencefiction. Det er malerier, man bliver i godt humør af, samtidigt med, at man udfordres af deres visuelle spidsfindigheder. Hans fantasi og professionalisme appellerer til et stort publikum.

Eva Louise Buus (1979)

Fernisering for medlemmer fredag d. 13. september
Udstillingen kan ses 14. til 29. september i salene Kulturcenter Kongensgade 111, Fredericia

Eva Louise er uddannet billedkunstner fra Det Kongelige Kunstakademi i 2009 og har en bachelor i arkitektur fra samme skole. Hendes metalmalerier skabes udelukkende ved hjælp at syrer, der fremkalder forskellige farver i metallet ved hjælp af oxidation. Sideløbende arbejder Eva i keramik.

Evas primære inspiration kommer fra naturen som i allegorier bliver brugt til at fremkalde erindringer og følelser hos beskueren. Vi føler os hensat til edens have i samspil med Evas frodige planter, træer, frugt, mos og fugle.

Karen Gabel Madsen (1961)

Fernisering for medlemmer fredag d. 1. november
Udstillingen kan ses 2. til 17. november til  i salene Kulturcenter Kongensgade 111, Fredericia

I sine malerier arbejder Karen Gabel Madsen med mødet mellem natur- og kulturelementer. Oftest med begge dele i ét maleri som dobbelte lag. Nogle gange spiller lagene sammen, som f.eks. søjler i en hal, der står parallelt med skovstammer. Andre gange kæmper de to lag mere – som i maleriet “Vækst” hvor kæmpeplanter invaderer et bibliotek.

Det er ikke det specifikke sted, der er vigtigt – men ideen om et rum og et perspektiv, fornemmelsen af at man kan komme ind i billedet, føres rundt og ledes ud igen.