Kommende udstillinger

Nuværende og kommende udstillinger

Her kan du læse om Fredericia Kunstforenings nuværende og kommende udstillinger.

Klik på billedet for at se mere.
Klik på pilen, som kommer frem nederst i højre hjørne, for at komme tilbage til toppen.

Leif Mosevang

Henry Heerup

Leif Mosevang

Fernisering fredag den 9. november 2018 kl 17.
Sidste udstillingsdag søndag den 25. november 2018

Leif Mosevang f.1934 uddannet fra Kunsthåndværkeskolen i Købehavn som reklametegner, men fik sin egentlige kunstneriske uddannelse på kunstakademiet i Oslo.

Som den fremragende kolorist Leif Mosevang er, formår han at forene situations- og oplevelsesskildringerne i meget klangfulde udtryk. Hans indre trang til hele tiden at beskrive sine oplevelser, drømme og fantasier i farve sætter ham i slægtskab med ekspressionismens udøvere som fx Emil Nolde.
I mange af Leif Mosevangs billeder, der ofte er i meget store formater, ses landskabsscener omskrevet med stærke rå farver.

Henry Heerup

Fernisering den 1. februar 2019 kl 17:00 i Fredericia Kunstforening, Kongensgade 111, Fredericia.
Udstillingen kan ses
i perioden 1. februar til 24. februar 2019.
Åbningstider: Tirsdag-fredag kl. 14-17, lørdag kl. 11-17, søndag kl. 14-17.

I februar 2019 udstiller vi et omfattende antal malerier og litografier af den folkekære kunstner Henry Heerup (1907-1993), som vi låner af Heerup Museum i Rødovre, og som bliver vor hidtidig største.

Billedkunstneren Henry Heerup (1907-1993) har en unik plads i dansk kunsthistorie. Med sin karakteristiske stil satte han sit præg på datidens kunstscene, hvor især hans nyskabende skraldekunst og enestående bidrag til udbredelsen af grafik står som afgørende højdepunkter. I dag huskes Heerup for sit farverige, fantasifulde og symbolfyldte udtryk samt for sin karismatiske personlighed. Mange af hans bekendtskaber videregiver stadig anekdoter fra de mindeværdige år i haven på Kamstrupvej 96 i Rødovre. Mennesket og kunstneren Heerup blev med andre ord folkeeje – med en ganske særlig  plads i såvel voksnes som børns hjerter.